Kilka faktów jak uczyć bhp - pierwsza pomoc

kursy bhp online

Szkolenie BHP dla pracowników administracyjnych

Spośród różnych szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy można wyróżnić takie, które jest skierowane dla pracowników administracyjnych i biurowych. Obowiązkiem pracodawcy jest zapewnienie swoim pracownikom odpow

Dodane: 11-04-2020 09:10
Kilka faktów jak uczyć bhp - pierwsza pomoc kursy bhp online
iednie warunki oraz edukację o zachowaniu bezpieczeństwa w pracy. Szkolenie BHP pracowników administracyjno-biurowych jest specjalnie skierowane do konkretnej grupy osób, w skład której wchodzą także pracownicy placówek oświatowych, placówek służby zdrowia, czy też jednostek naukowych i badawczych. Jak więc można zauważyć, grono odbiorców takiego typu szkolenia BHP, jest dość szerokie. Celem szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy jest zapoznanie pracowników z panującymi zasadami i przepisami w tego typu wykonywanych zawodach. Samo szkolenie trwa około ośmiu godzin i jest prowadzone w formie seminariów, które jest połączone z samokształceniem. Uczestnicy mają także dostęp do odpowiednich materiałów, zapewnianych przez firmę organizującą takie szkolenie. Po zakończonym kursie organizatorzy wydają specjalne zaświadczenie.


Postępowanie powypadkowe

Wypadki oraz różne nieprzewidziane sytuacje są częścią życia każdego człowieka i czasem nie sposób przewidzieć oraz zapobiec nieszczęściu, czy to w domu, czy w pracy. W przypadku wystąpienia wypadku podczas pracy konieczne jest sporządzenie tak zwanej dokumentacji powypadkowej. Obowiązkiem pracodawcy jest przygotowanie takiego dokumentacji w przeciągu 14 dni od zgłoszenia wypadku. Jednak sporządzenie dokumentacji powypadkowej można zlecić zewnętrznej firmie, zajmującej się sprawami bezpieczeństwa i higieny pracy. W ramach takiej usługi jest także przeprowadzane śledztwo w sprawie zaistniałego wypadku wraz z profesjonalnym sporządzeniem potrzebnej dokumentacji powypadkowej. Firmy te zajmują się również sporządzaniem dokumentacji w sytuacji wystąpienia wypadku w drodze do pracy lub z pracy. Ponadto informują pracodawcę o kolejnych etapach w postępowaniu powypadkowym oraz obowiązkami pracodawcy. Usługa oferowana przez firmy BHP zapewnia profesjonalne podejście w kwestii postępowania powypadkowego.


Pierwsza w wypadkach samochodowych

Pierwsza pomoc w wypadkach drogowych jest bardzo ważną umiejętnością, która może uratować życie poszkodowanym osobom. Szkolenia z zakresu pierwszej pomocy w wypadkach drogowych są oferowane przez firmy, które zajmują się także szeroko pojętym zakresem BHP. Udział w takim szkoleniu pierwszej pomocy jest kierowany głównie do zakładów pracy, w których pracownicy dużo poruszają się samochodami, pociągami lub komunikacją miejską. Kompleksowy kurs pierwszej pomocy w wypadkach drogowych obejmuje wiele punktów w programie i pozwala na zapoznanie się uczestników z wiedzą na temat właściwego postępowania w razie wypadku. Szkolenie obejmuje około pięciu godzin, podczas których omawiane są najczęściej występujące urazy w razie wypadków. W przyspieszonym kursie pierwszej pomocy w razie wypadków drogowych udział biorą także osoby, które uczestniczą w kursie na prawo jazdy. Od normalnego szkolenia w zakresie pierwszej pomocy przedmedycznej, taki kurs różni się tym, że jest bardziej rozbudowany, ponieważ musi uwzględniać więcej czynników.


Szkolenie PPOŻ - czym jest

Wiele osób jest zapoznanych z terminem szkolenia BHP, jednak nieco mniej ludzi jest zaznajomionych ze szkoleniami PPOŻ. Co dokładnie oznacza kryje się pod skrótem PPOŻ? Chodzi o nic innego, jak o ochronę przeciwpożarową. Samo pojęcie ochrony przeciwpożarowej jest związane głownie z zapobieganiem, ale również ze zwalczaniem pożarów. Szkolenia z zakresu PPOŻ są oferowane często przez firmy, które zajmują się również szkoleniami BHP. Obydwa z tych pojęć są związane z zachowaniem bezpieczeństwa w środowisku pracy, dlatego szkolenia w tym zakresie są obowiązkowe i regulowane prawnie. Szkolenia z ochrony przeciwpożarowej można podzielić ze względu na odbiorców takiego programu. Inny zakres wiedzy z ochrony przeciwpożarowej muszą posiadać zwykli pracownicy, a nieco odmienny posiadają koordynatorzy ewakuacji. Pożary są bardzo niebezpiecznym i nieprzewidywalnym zjawiskiem, więc wiedza, jak należy się zachować w sytuacji nagłego kryzysu, jest niezwykle ważna. Odpowiednia reakcja na zagrożenie pozwala na zwiększenie poziomu bezpieczeństwa.


Czym jest Państwowa Inspekcja Pracy

Państwowa Inspekcja Pracy, w skrócie PIP, jest polskim organem nadzoru oraz kontroli prawa dotyczącego pracy. Państwowa Inspekcja Pracy czuwa w szczególności nad przestrzeganiem zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, ale także nad przestrzeganiem przepisów, które dotyczą zatrudnienia i innej pracy zarobkowej. W zakładach pracy na terenie całego kraju na straży przepisów BHP stoi Państwowa Inspekcja Pracy. Zadaniem PIP jest kontrolowanie zakładów pracy i sprawdzanie, czy pracodawca wywiązuje się z obowiązków w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy wobec zatrudnionych pracowników. Poza przepisami związanymi z BHP, inspektorzy sprawdzają także wywiązywanie się zakładu pracy z innych obowiązków, takich jak wynagrodzenie, czas pracy, urlopy. Wielu pracodawców powierza zajęcie się sprawami związanymi z bezpieczeństwem i higieną pracy odpowiednim firmom, które zajmują się tym profesjonalnie. Pozostawienie przepisów BHP i wynikającym z nich obowiązków profesjonalistom, pozwala pracodawcom na bezproblemowe wywiązywanie się z obowiązków w tym zakresie wobec pracowników.